imprimir | pdf             intranet                                                                                                            

Seminarios: Programa actividades

Objetivos  Programa actividades  Ejercicios  Aula permanente  Enlaces  Portafolio    
            

  

SETMANA / DATES

ACTIVITAT

LLOC

 

Seminaris i problemes

 

Setmana 1 (12/2 a 18/2)

 

 Activitat 1

  • Presentació Web curs de genètica
  • Presentació de l’aula permanent de genètica
  • Assaig 250 caràcters màxim (un tuït) sobre la motivació de l’elecció de la carrera de genètica i/o on et veus dins de 10 anys

Aula seminaris i problemes

Setmana 2 (19/2 a 25/2)

 Activitat 2

Discussió dels temes proposats al final del tema 1:

  • Comentar metàfora genotip com un programa (software) informàtic
  • Genotip-fenotip
  • Proposta de tres temes de recerca que considereu cabdals de la genètica actual
  • Proposta de 3 temes de debat als seminaris (veu algunes sugerències aquí)
  • Aula permanent

Aula seminaris i problemes

Setmana 3 (26/2 a 04/3)

 Activitat 3

Tema 1 i 2:

 

Aula seminaris i problemes

Setmana 4 (05/3 a 11/3)

 Activitat 4


 

  • Exercicis d'autoavaluació amb l'eina Aula permanent i preguntar dubtes 

 

 

Aula seminaris i problemes

Setmana 5 (12/3 a 18/3)

 Activitat 5
  • Comentari sobre el treball original de Mendel

    • Quantes lleis de Mendel hi ha? Molts llibres de text de batxillerat consideren la dominància observada en els set caràcters estudiats per Mendel una llei mendeliana. Consideres que la dominància és una llei de transmissió?
    • Per què la planta Hieracium pilosella que el botànic Nägeli va sugerí a Mendel d'estudiar no seguia les lleis de Mendel?
    • Proporcions trobades per Mendel. Massa bones?
    • Hi ha un dels 7 caràcters que es diu que va estudiar Mendel que no és del tot correcte, quin és? 
    • Tots els 7 caràcters segreguen independent. Casualitat? 
    • Artículo de JM Mulet "El pecado de Mendel" sobre (El país semanal 7-8-2016) y carta respuesta de Olga Dolgova (link)
  • Exercicis d'autoavaluació temes 1 - 4 amb l'eina Aula permanent i preguntar dubtes
  • Resolució problemes paradigmàtics
  • Feu les vostres valoracions de les preguntes mendelianes contribuides pels vostres companys. Al menys 10 valoracions por estudiant, per tal de tenir una mínima representació estadística de cada pregunta. Feu una valoració crítica constructiva que ajudi a millorar la qualitat de les preguntes. Enllaç: Banco de preguntas mendelianas

  • Llegiu la pàgina La ciencia Genética: Breve historia que es troba en aquesta mateixa Web i les línies de temps dels enllaços que hi ha al panel dret. A classe omplireu un breu quiz sobre la història de la genètica usant el vostre portàtil o mòbil.  
Aula seminaris i problemes

Setmana 6 (19/3 a 25/3)

Activitat 6
  • Exercicis d'autoavaluació temes 1 -5 amb l'eina Aula permanent
  • Resolució per escrit d'un problema de l'aula permanent dels temes 3-6
  • Forum de discussió de l'article Sex redefined. ->¿Es necesaria una nueva definición de sexo biológico en humanos y mamíferos? ¿podemos sostener una definición binaria del sexo? ¿qué opinas de la práctica de "normalizar" los genitales mediante cirugía en niños nacidos con desórdenes del desarrollo sexual (DSD)? Relacionado está también este artículo complementario Chelsea Manning expone los malentendidos de su ADN en Nueva York. El país 8/8/2017. Enllaç: Forum de debat (nota: tot el que escribiu al forum es pot modificar o eliminar en qualsevol moment). 
Aula seminaris i problemes

Setmana 7 (02/4 a 08/4)

Activitat 7

  • Es formaren dos grups per discutir l'article Los dilemas de Angelina (El país 17/5/2013) a favor i en contra de donar a conèixer la informació genètica sobre malalties de les quals no hi ha cura. Llegiu també la continuación de la historia (24/3/2015). Enllaç: Forum de debat (nota: tot el que escribiu al forum es pot modificar o eliminar en qualsevol moment).  
  • Seleccioneu dos termes del glossari de genètica d'aquesta Web i els heu de complementar amb un o varis elements multimèdia per a que esdevinguin més clars conceptualment, visuals, intuïtius i atractius (text, taules, imatges, animacions, vídeos, les vostres pròpies gravacions, música, enllaços, mapes conceptuals, jocs, ...). Alternativament prouseu termes nous derivats del avanços recents que no es troben al glossari. 
  • Resoldre dubtes dels exercicis d'autoavaluació de l'eina Aula permanent
Aula seminaris i problemes

Setmana 8 (16/4 a 22/4)

Activitat 8

  • Repàs per l'avaluació del dia 20/4 
  • Resolució problemes paradigmàtics tema 6 y tema 7
  • Resoldre dubtes exercicis d'autoavaluació temes 6 -7 amb l'eina Aula permanent
Aula seminaris i problemes

Setmana 9 (23/4 a 29/4)

Activitat 9

  • Dubtes i aclariments en relació a l'examen primer parcial dia 20/4
  • Resolució problemes paradigmàtics tema 7
  • Resoldre dubtes exercicis d'autoavaluació temes 7 amb l'eina Aula permanent
Aula seminaris i problemes

Setmana 10 (30/4 a 6/5)

 

 

Activitat 10 

  • En relación al descubrimiento de la doble hélice ¿crees que Watson y Crick tipifican el quehacer del científico? Contesta en este enlace argumentando tu respuesta
  • Proposta creació Web aniversari 65 anys DNA
Aula seminaris i problemes

Setmana 11 (7/5 a 13/5)

 

 

 

Activitat 11 

  • Resolució problemes paradigmàtics tema 8 mapes genètics
  • Elaborar una galeria multimèdia de conceptes genètics 
  • Resoldre dubtes exercicis d'autoavaluació tema 8 amb l'eina Aula permanent 
Aula seminaris i problemes

Setmana 12 (14/5 a 20/5)

Activitat 12 

  • Discussió frases i cites de la genètica. Heu de pujar prèviament al portafoli la interpretació genètica de dues frases que heu seleccionat (aquestes frases també es poden seleccionar d'altres fonts d'informació pel vostre compte i vosaltres podeu frases de creació pròpia)
  • Resoldre dubtes exercicis d'autoavaluació temes pendents amb l'eina Aula permanent
Aula seminaris i problemes

Setmana 13 (14/5 a 20/5)

 Activitat 13 

  • Tutoria dubtes i aclariment dels conceptes i problemes de tot el temari
  • Selecció d'un dels nous avanços que es troben al Noticiario genética i feu una valoració 
Aula seminaris i problemes

Inicio | La ciencia Genética | Conceptos básicos | Guía docente | I: Introducción | II: Mendelismo | III: Recombinación | IV: Genética Cuantitativa | V: DNA y mutación | VI: Genética Poblaciones | Seminarios | Prácticas | Aula permanente | Trabajos estudiantes | Evaluación continua | Tutoría | Glosario | Frases y citas | Enlaces de interés | Noticiario genética | Buzón de sugerencias | 





Curso de Genética - Grado Genética de la UAB
Plataforma Web 2.0 para la docencia universitaria
Prof. Antonio Barbadilla

 


Nuestra capacidad de leer esta secuencia de nuestro genoma tiene todos los ingredientes de una paradoja filosófica. ¿Puede un ser inteligente comprender las instrucciones para hacerse a sí mismo?

John Sulston
Contributed by Amaiur Mendizabal Bengoa